AutoVisio випробували українську «Арктику» в російській зимі
27.01.2014

AutoVisio випробували українську «Арктику» в російській зимі

Журналісти сайту AutoVisio провели випробування зимового дизельного пального марки «Арктика», яке продається на ряді українських АЗС. Тести включили в себе випробування в реальних умовах північного клімату Республіки Комі (Росія), а також дослідження в сертифікованій лабораторії. Про це йдеться в матеріалі видання.

Для тесту були відібрані проби відомих мереж ОККО, «ЛУКОЙЛ», Shell, «БРСМ-Нафта», WOG, «Паралель», а також запорізького регіонального бренду ZOG. Журналісти відзначають, що на станції «БРСМ-Нафта» через відсутність «Арктики» було взято звичайне зимове ДТ, розраховане на роботу при -29 °С.

Видання відзначає, що проби на АЗС ОККО, «Паралель», «ЛУКОЙЛ» і Shell були відібрані за попереднім погодженням з мережами.

Журналісти тестували пальне на автомобілі з дизельним двигуном Citroen C-Elysee, маршрут пролягав від Києва до Москви, далі в напрямку міст Ярославль, Кіров і Сиктивкар з кінцевою точкою в Ухті.

«Ще не доїхавши до Сиктивкара, від якого до Ухти дві сотні кілометрів, бортовий комп'ютер став демонструвати різке падіння температури з -10 °С до -25° С», - пише AutoVisio.

Для експерименту ящик з пробами був розміщений на корпусі автомобіля, де температура стабільно трималася нижче -25 °С.

«Першою відреагувала на холод пробірка з ДП «БРСМ» - стала рівномірно біліти і густіти. Потім лукойлівський дизель дав осад, що викликало здивування. Інші проби вели себе нормально. Через дві години температура знизилася до -29 градусів. Стало цікавіше. Дизель від «БРСМ» остаточно побілів і став тягучим. ДП від «Лукойл» посилило осад, але верхня частина проби була нормальною - рідкою і прозорою», - йдеться в матеріалі.

Пізніше лабораторні дослідження проб ДТ «ЛУКОЙЛу» показали відповідність нормам (докладніше в табл.).

«Результати дослідження проби з АЗС «БРСМ» теж здивували - суттєвий «виліт» проби з показника по температурі спалаху в закритому тиглі. У наявності порушення ДСТУ 4840: 2007», - йдеться в матеріалі.

Нагадаємо, в кінці листопада 2013 року українські мережі АЗС почали переходити на морозостійке ДП. Зокрема, про перехід повідомили мережі «ЛУКОЙЛ», ОККО, «Паралель», SOCAR. Активно просуває морозостійке ДП група «Приват», яка виробляє пальне під брендом Energy на Кременчуцькому НПЗ (ПАТ «Укртатнафта», Полтавська обл.).

Нагадаємо, що взимку 2012 року більшість мереж зіткнулося з проблемою застигання дизпалива різних виробників, включаючи Мозирский і Мажейкяйський НПЗ. Для ліквідації незапланованого ефекту деякі трейдери вдалися до додавання в ДТ авіагасу, який має одну природу з дизпаливом.

Результати лабораторних досліджень ДТ «Арктика»


Джерело: AutoVisio

OilNews

Поділитись