Міненерговугілля і нафтопереробні компанії продовжують маніпуляції даними і тиск на владу країни для введення мит на імпорт нафтопродуктів
09.02.2011

Міненерговугілля і нафтопереробні компанії продовжують маніпуляції даними і тиск на владу країни для введення мит на імпорт нафтопродуктів

«Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» заявляє про свою стурбованість випадками озвучування перекручених і відверто фальсифікованих даних про ситуацію на ринку нафтопродуктів України.

Зокрема дивують відверто упереджені пошуки винних у підвищенні цін на нафтопродукти Міністерством енергетики та вугільної промисловості. В якості основної причини зростання чиновники відомства називають імпортерів пального, тоді як в якості стабілізуючого фактора виступають українські НПЗ. Це правильно з точністю до навпаки. Так, найбільший НПЗ країни «Укртатнафта» з початку січня підвищив офіційні відпускні ціни на бензин А-95 на 13,3%, на ДП - на 14,6%. При цьому підвищення завод виробив вже в перші дні січня, тобто в перший же день дії нових ставок акцизного збору. У той же час за вказаний період мережі автозаправних станцій, що торгують імпортним продуктом, підвищили ціни на А-95 на 5,9%, на ДП - на 6,3%. Таким чином, виникає питання: «Хто насправді стримує зростання цін на пальне в Україні, якщо АЗС підвищують ціни вдвічі меншими темпами, ніж НПЗ?». І це при тому, що технологічно НПЗ мають можливість для більш плавного зростання, так як мають запаси дешевої нафти.

Відвертою брехнею є і заява чиновників Міненерговугілля про те, що ціни в багатьох найбільших мережах автозаправних станцій виходять за рамки так званого цінового коридору, що розраховується Секретаріатом експертно-аналітичної групи з питань ринку нафтопродуктів (далі ЕАГ).

По-перше, чиновники Міненерго, які складають Секретаріат ЕАГ, в своїх розрахунках «цінового коридору» не враховують згадане збільшення ставки акцизного збору на нафтопродукти практично на 40%, або на майже 50 коп./л на бензини і близько 15 коп./л на ДП. Причин такого підходу Секретаріат ЕАГ не пояснює. Таким чином нинішній ціновий коридор по бензинах на 50 коп./Л нижчий, ніж реальний, який на першу декаду лютого становить 9,21 грн/л по А-95.

По-друге, незважаючи на це, учасники ринку дотримуються домовленостей, які були досягнуті за підсумками засідання ЕАГ 28 січня, пройшов під головуванням першого віце-прем'єр-міністра А.П. Клюєва. Йдеться про збереження цін на А-95 в межах 9 грн/л до 15 лютого 2011 року. Члени нашого Об'єднання чітко дотримуються цих домовленостей і чекають чергової зустрічі з віце-прем'єром в рамках засідання ЕАГ для вироблення подальшого плану дій щодо стабілізації ринку.

Вважаємо за необхідне в черговий раз категорично спростувати дані про підвищену частку імпортних нафтопродуктів на ринку України. За офіційними даними, в 2010 році частка імпортних нафтопродуктів склала 40%, в січні 2011 року - 30%. Здебільшого це пальне стандарту Євро-4 і Євро-5, яке в Україні не випускається або випускається в обмежених кількостях.

«Нам абсолютно зрозуміла мета маніпуляцій з даними з боку нафтопереробних компаній і чиновників Міненерго - це введення мит на імпортні нафтопродукти з метою монополізації ринку і отримання надприбутків, - говорить президент Асоціації Леонід Косянчук. - До того ж чим сильніше цей тиск на Кабінет міністрів і комісію з проведення спеціального розслідування, тим стає очевиднішим, що реальних підстав для введення цих спеціальних заходів немає і питання вирішено елементарно «продавити». Ми закликаємо владу України не піддаватися неприкритому лобізму і забезпечити неупереджене і об'єктивне розслідування системи функціонування ринку нафтопродуктів України».

Поділитись