Прибуткова течія. Мережі АЗС захопилися відкриттям водних паливних заправок.
02.10.2013

Прибуткова течія. Мережі АЗС захопилися відкриттям водних паливних заправок.

З кожним роком все більше українців купують човни, катери і яхти, які їм доводиться регулярно заправляти. І заробити на цьому прагнуть все більше нафтотрейдерів. За останні кілька років власними заправками на річках і морях обзавелися практично всі великі мережі АЗС. А в майбутньому їх кількість буде тільки збільшуватися. Адже установка заправки на воді обходиться в шість-вісім разів дешевше, ніж в місті або на трасі, а ціни на пальне на них вищі.

Ділова хвиля

"Охочих навчитися управлінню яхтами і катерами стає все більше. У мене щороку кількість учнів подвоюється. Багато з них потім купують собі човен", - стверджує Максим Данько, директор компанії "Максис Яхтинг", яка займається орендою вітрильних і моторних яхт і навчанням управління ними.

Сьогодні в Україні зареєстровано близько 100 тис. яхт і катерів. Правда, далеко не всі вони в строю, але з кожним роком рух на воді стає все активнішим. У 2012 р дилери, які торгують дорогими катерами та яхтами (від $150 тис. і вище), заявили про різке підвищення попиту на свій товар, крім цього, на ринку з'явилася величезна кількість пропозицій із продажу старих катерів.

Все це позначилося на збільшенні споживання пального. За оцінками співвласника і комерційного директора АЗС "КЛО" В'ячеслава Стешенко, в останні кілька років продажі пального для заправки катерів ростуть на 10-15% щорічно, що спонукає нафтотрейдерів відкривати нові річкові і морські автозаправні станції.

"У червні поточного року ми відкрили дві заправки на воді: в Києві і Київській області (Вишгород). Резервуари кожної з них вміщують 25 куб. м нафтопродуктів і дозволяють забезпечити пальним як дрібні, середні, так і великі судна", - розповів "ДС "директор роздрібної мережі компанії WOG Михайло Романів.

Сьогодні компанія приглядає перспективні місця для відкриття нових заправних станцій. Перспективу цього бізнесу бачать більшість великих мереж АЗС в Україні.

Водні заправки є у "Лукойлу", концерну "Галнафтогаз" (ОККО), WOG, Socar, "Укртатнафти". В основному вони зосереджені в Києві та Київській області, а також на Чорному морі. Перспективними вважаються також великі міста на Дніпрі: Дніпропетровськ, Запоріжжя, Кременчук.

"Потреба в послузі на воді є, тому ми її задовольняємо. Тим більше, що власники водного транспорту одночасно є і автомобілістами. Відповідно, якщо вони вибрали наш сервіс на суші, то і на воді будуть заправлятися у нас", - вважає керівник відділу зв'язків з громадськістю "Галнафтогазу" Олесь Пограничний.

Плавальні засоби

Відкрити річкову або морську заправну станцію операторам набагато вигідніше, ніж звичайну дорожню. "Інвестиції в будівництво АЗС на суші в залежності від ділянки, його географії та формату майбутньої заправки обходяться в середньому в $3-4 млн, а на воді - близько $ 0,5 млн", - говорить Михайло Романів.

Правда, і обсяги продажів пального на водних автозаправках в кілька разів поступаються наземним. З іншого боку, вартість пального на воді, як правило, вища, ніж на стандартних АЗС, приблизно на 10-15%.

В цілому ж термін окупності заправок на воді можна порівняти зі звичайними АЗС і становить він п'ять-сім років. Трохи швидше (чотири-п'ять років) окупаються бункеровщики (невеликі судна, які курсують по воді і заправляють яхти). Їх використовують, зокрема, мережі "КЛО" і Socar.

Головний мінус водних заправок - сезонність. На Чорному морі вони працюють з квітня по жовтень, на Дніпрі - з травня по вересень. В інший час торгівля пальним на річках згортається, а на морі значно скорочується. Більше того, в цьому бізнесі простежується значна різниця в обсягах продажів пального в будні і вихідні дні: в першому випадку продажу невисокі, оскільки основна частина клієнтів працює і, як правило, йде в плавання лише в суботу-неділю.

До Чорного моря це відноситься менше, оскільки під час сезону послуги катерів і човнів там затребувані кожен день. Крім цього, в море набагато більше суден, в тому числі і преміум-сегменту. Відповідно, значно вищі, ніж на річках, обсяги продажів.

Продавці пального відзначають, що в цьому році у них стало значно більше клієнтів - власників невеликих катерів, моторних човнів і скутерів. Якщо раніше вони воліли заправляти їх самостійно, запасаючись каністрами з бензином, то з появою нових АЗС на воді змінюють свої звички.

"Основний наш сегмент - це яхти і катери, але влітку ми заправляємо багато скутерів і невеликих моторних човнів", - говорить Олесь Пограничний.

В цілому за підсумками нинішнього року власники водних заправок очікують збільшення обсягів продажів пального приблизно на 15%, незважаючи на провал у вересні через погану погоду. І розраховують, що в найближчі роки ринок буде рости такими ж темпами.


Деловая столица

Поділитись