П'ятий, п'ятий, я шостий
06.12.2006

П'ятий, п'ятий, я шостий

Власники АЗС відмовляються продавати 95-й за рекомендованою ціною
 
Через два тижні після зниження на 10% роздрібних цін на пальне А-95 почав зникати з "меню" АЗС. У Донецькій та Дніпропетровській областях 95-й важко знайти навіть за безготівковий розрахунок. Експерти ринку впевнені, що вже в першій декаді грудня дефіцит зникне. Але причини і наслідки нинішньої мікрокризи на паливному ринку називають різні.

Опт дорожчає, роздріб закривається

Брак пального локальний, а перебої з 95-м бензином закінчаться зі збільшенням обсягів української переробки і сезонним падінням попиту, вважають у Галнафтогазі: "Багато операторів купували пальне з розрахунку, що через дощі та сніг їздитимуть менше. Цього не сталося". Виконавчий директор консалтингової компанії UPECO Сергій Куюн упевнений, що пального на ринку достатньо: "Брак бензину в східних регіонах пояснюється незначним зниженням переробки нафти в листопаді на Кременчуцькому НПЗ". Куюн
прогнозує, що вже в перших числах грудня пальне з Лисичанського НПЗ (почав працювати після ремонту 21 листопада. - Прим. Контрактів) заповнить дефіцит, а нинішні ціни на бензин збережуться всю зиму".

Іншої думки заступник директора з наукової роботи НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев: "Першого листопада уряд домовився з нафтовиками знизити ціни на А-95 до 3,65 грн за літр. Тоді це була нормальна ціна. Але відтоді оптові ціни на пальне збільшилися на 10% і продаж бензину став малорентабельним". Рябцев пояснив, що поточне обмеження ціни може витіснити з ринку невеликих гравців, адже рентабельність нижча, ніж у великих мереж.

За його словами, проблему, найімовірніше, буде вирішено 5 грудня на засіданні експертно-аналітичної групи за участю нафтотрейдерів і членів уряду. Один з варіантів врегулювання - обмеження рентабельності власників АЗС, яке може запропонувати уряд. Хоч за оцінками Куюна, навіть у найпроблемніших з погляду пропозиції пального регіонах рентабельність продажу бензину в роздробі перевищує 15%.
Поділитись