Скільки заробляють на бензині АЗС
21.04.2011

Скільки заробляють на бензині АЗС

За словами представника ринку, мережам АЗС вигідніше працювати з недорогим продуктом в умовах цінової стабільності, коли попит на нафтопродукт зростає. Зате коли ціни на пальне високі, реалізація падає.

Нормативний показник прибутковості ПАТ "Концерн Галнафтогаз" (мережа АЗС "ОККО") становить 30 копійок на літрі пального. Це дозволяє компанії покривати витрати на окупність АЗК та інвестиційні кредити. Про це розповів віце-президент з комерційних питань "Концерну Галнафтогаз" Юрій Кучабський в ході Інтернет-дискусії на тему: "Чому ростуть ціни на бензин", яка проходила на порталі ЛІГА.net.

Як зазначив топ-менеджер, з початку 2011 року "Галнафтогаз" працює собі в збиток і ще не вийшов на рівень цін, який би дозволяв заробляти зазначені 30 коп. на літрі на покриття інвесткредитів. "До речі, сьогодні частка податків в ціні бензину на заправці становить 3,50 грн. з кожного проданого літра. Тобто фактично більше всіх на літрі пального сьогодні заробляє держава", - зазначив Ю. Кучабський.

За його словами, сьогодні в Україні не виробляють високоякісне пальне, тому компанія реалізує на своїх АЗК тільки імпортне пальне.

Також представник "Галнафтогаз" пояснив, що на сьогодні на АЗК собівартість імпортованого бензину А-95 Євро досягає 10 грн. за літр.

"Хотілося б спростувати помилковий стереотип, який у нас існує. Мовляв, чим дорожча нафта, тим більше заробляють продавці пального. Насправді все з точністю до навпаки. Як це не парадоксально звучить, але нам вигідніше працювати з недорогим продуктом і в умовах цінової стабільності, коли попит на нафтопродукт зростає. Зате коли ціни на пальне високі, реалізація падає", - пояснив він.

"У нас немає власних свердловин і власних нафтопереробних заводів. Наші заправки - це ті ж магазини, які продають не свій товар, а закуплений у того чи іншого виробника. Відповідно і відштовхуємося ми від тих відпускних цін, які встановлює виробник.

Те, що ви бачите зараз на стелах АЗС "ОККО" - це мінімально можлива на сьогоднішній день ціна на високоякісний імпортний нафтопродукт. Продавати його дешевше неможливо. Для цього довелося б або йти на зниження якості, або на мінімізацію податків. Ми не можемо дозволити собі ні того, ні іншого, оскільки це було б обманом або клієнтів, або держави", -додав Ю.Кучабський.

За словами президента асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леоніда Косянчука, з січня по квітень 2011 року чистий збиток операторів ринку становив від -0,1 до -0,54 грн./літр по різних мереж. Як пояснив експерт, ціна в 9,95 грн. за літр А-95 - це чистий збиток 0,6 грн./літр для роздрібного оператора при працюючій АЗС. "При цьому якщо припинити роботу АЗС зовсім, то цей збиток складе вже понад 1,5 грн/(літр непроданого пального)", - зазначив Л. Косянчук.

"У мінусі" перебувають не всі оператори ринку, - додав заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев. - Трейдери, які мають доступ до дешевого ресурсу (в тому числі контрабандного, ввезеного без сплати податків, зробленому з неврахованої або проданої за заниженими цінами сировини), як і раніше в плюсах".

Поділитись