Країну очікує бензинова криза
07.12.2006

Країну очікує бензинова криза

Україна знаходиться на порозі бензинової кризи. Переробка нафти на вітчизняних НПЗ стрімко скорочується. Постачання нафти на вітчизняні нафтопереробні заводи минулого місяця впало на 42%, а її переробка - на 16%. У Міністерстві палива та енергетики ці дані вчора не спростували. Експерти вже прогнозують дефіцит бензину або збільшення зафіксованих урядом цін...

Сергій Сапегін, керівник центру "Психея", говорить, що в листопаді простоювало більше половини українських НПЗ. "У цих умовах очікується, що відсутні обсяги пального компенсуються за рахунок імпорту. Але світові ціни на пальне підросли і в умовах фіксованих роздрібних цін. На АЗС бензин або зникне з продажу або Кабміну доведеться підняти ціну А-95 до 4,10 грн.", - вважає експерт.

У серпні 2006 року Кабінет Міністрів підписав меморандум про партнерство між операторами ринку нафтопродуктів. В обмін на обіцянку надати пільги при реконструкції НПЗ Кабмін зобов'язав компанії зафіксувати ціни на рівні 3,65 грн. на бензин А-95, і 3,6 грн. на дизельне паливо, а також збільшити переробку нафти в обсягах, що забезпечують попит українських споживачів.

За даними центру "Психея", тільки за період з 6 листопада по 6 грудня внутрішні оптові ціни на бензин А-92 виросли на 4%, а на бензин А-95 - на 6%. Зараз, за ​​даними Державної інспекції з контролю за цінами, в Тернопільській, Рівненській та Івано-Франківській областях пальне на АЗС подорожчало в середньому на 10 коп. "Причина - дефіцит пального", - пояснив Олесь Пограничний, прес-секретар концерну "Галнафтогаз", оператора мережі заправок "ОККО". Виконавчий директор компанії "ЯВА" Микола Орлов відзначає, що вартість високооктанових бензинів у цей час за кордоном збільшилася на 4%. "Мало того - їх не так просто купити через скорочення обсягів переробки білоруськими НПЗ", - відзначає він.

Дефіцит пального зараз намагається компенсувати Кременчуцький НПЗ (ЗАТ "Укртатнафта"), який в листопаді збільшив виробництво бензину на 18,8% (132 тис. тонн), дизпалива - на 23,4% (165 тис. тонн). Крім цього, за словами Ірини Ковальчук, заступника голови Департаменту з реклами та PR "ТНК-ВР Україна", в грудні на Лисичанському НПЗ планують переробити 0,5 млн. тонн нафти. Протягом вересня-листопада цією компанією було імпортовано близько 60 тис. тонн бензинів і 100 тис. тонн дизельного палива. Всього ж у 2006 році "ТНК-ВР Україна" імпортувала 150 тис. тонн дизеля і 130 тис. тонн бензинів. "Це значно більше імпорту пального в 2005 році, коли таких постачань фактично не було", - пояснила Ковальчук.

Поділитись