Те, що в Україні половина бензину неякісна – повна маячня, – президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів
19.09.2013

Те, що в Україні половина бензину неякісна – повна маячня, – президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів

Заяви Держпоживінспекції, що в Україні нинішнього року на половині з усіх перевірених АЗС виявили неякісне пальне, не мають жодного підґрунтя, а носять виключно популістський характер. І навіть 230 кримінальних проваджень проти недобросовісних підприємців не є свідченням того, що якісний бензин не знайдеш вдень з вогнем. Про це «Погляду» сказав президент Асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леонід Косянчук. 

«Я вважаю, що подібні заяви зовсім не відповідають дійсності і швидше демонструють бажання якось дезінформувати уряд щодо проведення перевірок і збільшення їхньої кількості. Це дуже серйозна заява і безвідповідальна. Не так давно відбувся інший брифінг, де представники перевіряючи органів заявляли, що на великих брендових мережах повністю був відсутній неякісний бензин. Натомість неякісне пальне було виявлене лише на невеликих небрендових АЗС, які не входять до першої п’ятірки. Тому коли нині з’являються заяви, що на кожній другій АЗС неякісне пальне, то це просто повна маячня», – сказав Леонід Косянчук. 

За словами експерта, щоби позбутися неякісного продукту, потрібно знищити передумови до виникнення цієї ситуації – це по-перше, а по-друге - налагодити систематичний контроль, а не робити це виключно за вказівкою прем’єр-міністра. 

«Я повністю не погоджуюся із тим, що заявляє Держспоживінспекція. Це елемент тиску на операторів ринку, бо насправді є мережі, де зовсім перевірки не здійснювалися, бо там нічого перевіряти, оскільки перевірки проводять самі власники, крім того, там на сто відсотків імпортний нафтопродукт, який вже пройшов перевірку на кордоні», – заявив президент асоціації. 

Усе неякісне пальне на українському ринку українського походження. «На брифінгу, який не так давно відбувся, йшлося про те, що неякісний бензин виробляється в Україні на непристосованих для цього автобазах, підприємствах тощо, які не мають відповідних сертифікатів. Там виробляють бодягу незрозумілого походження, найімовірніше, кримінального, без сплати належних податків – акцизу та ПДВ, і тому ця бодяга і з’являється у мережі. А зважаючи на те, що ціни дуже високі на ринку, то таке пальне стає удвічі привабливішим, оскільки прибуток з його продажу дуже великий», – пояснив пан співрозмовник. 

Щоб зник неякісний бензин, слід розібратися із його виробниками, переконаний Леонід Васильович: «Треба нарешті розібратися із цими міні-заводами, з нелегальними виробництвами і чітко прослідкувати увесь ланцюжок надходження неякісного пального на ринок. Я цілком можу припустити, що на українському ринку 30% нафтопродуктів – фальсифікат і про це свідчать заяви Міндоходів, згідно із якими різниця між рівнем споживання і рівнем сплачених податків – 30%. Звідси висновок – це або контрабанда, або фальсифікат. Зрештою із цим повинні розбиратися правоохоронні органи, яких у нас в Україні розплодилося чимало». 

Зрештою, продаж фальсифікату – це карний злочин, пояснює експерт. «Якщо половина пального неякісне, то де ж кримінальні справи? Було заявлено про 230 кримінальних проваджень, а в Україні понад сім з половиною тисяч АЗС, то вийде усього лише 3%, а не 50%. Крім того, у нас є інформація, що часто-густо відбір проб здійснюється неналежним чином і не відповідає ДСТУ».

За словами президента асоціації, оператори нафторинку самі зацікавлені у тому, щоби перевірки здійснювалися регулярно і належним чином. «Проблема є і з нею треба боротися. Учасники ринку навіть схиляються до думки, що державі треба допомогти, тобто надати свої потужності, лабораторії або фінансувати, щоб перевірки мали систематичний характер. Зрештою побачимо, скільки з цих 230 справ дійдуть до суду. Найімовірніше, жодної», – сказав Леонід Косянчук.

 

Погляд

Поділитись