"ТНК-BP" скоротить мережу заправок
22.05.2006

"ТНК-BP" скоротить мережу заправок

Компанія "ТНК-BP Україна" вирішила зменшити мережу автозаправних станцій, що працюють під її торговою маркою. Після посилення вимог до АЗС компаній-партнерів число їх заправок скоротиться з 500 до 300. Експерти пояснюють ці плани "ТНК-BP Україна" посиленням конкуренції між торговцями пальним.

Зараз під брендом "ТНК" (Тюменська нафтова компанія) в Україні працює близько 550 заправок. З них приблизно 50 належать "ТНК-BP Україна" - дочірній компанії російсько-британської ТНК-BP. Решта 500 АЗС використовують торговельну марку "ТНК" за договорами з компанією. Число цих заправок і збирається скоротити "ТНК-BP Україна". "Ми думаємо, що з 500 нинішніх (станцій.- авт.) у нас залишиться близько 300", - сказав журналістам Нік Угаров, заступник гендиректора ТОВ "ТНК-Збут".

Компанія пояснює цей план прагненням посилити вимоги до заправок, які працюють під її торговою маркою. Йдеться про якість пального, яке продається, а також про дотримання інших стандартів "ТНК-BP Україна". Крім того, в мережі компанії залишаться станції з найбільш вигідним розташуванням. Пан Угаров зазначив, вимоги, які раніше пред'являлися до заправок були недостатніми. "Коли ТНК прийшла на український ринок, завданням компанії було, як можна більш широко представити свій бренд. Тому прийняття в джобберську програму відбувалося не зовсім розбірливо. Ми брали практично будь-якого охочого", - додав він.

Процес переукладання договорів з АЗС почнеться в III кварталі і триватиме два роки. Подробиці про нові вимоги до заправок, які будуть зафіксовані в договорах, поки не оголошуються. "ТНК-BP Україна" вважає, що скорочення числа АЗС під брендом "ТНК" не приведе до зменшення її частки на ринку - компанія готова продовжувати продаж пального тим заправкам, які покинуть її мережу. Необхідно відзначити, що крім заправок під торговою маркою "ТНК" компанія має договори на продаж пального з ще приблизно 500 АЗС.

Представники нафтових компаній згодні з тим, що скорочення числа заправок не вплине на ринкову частку "ТНК-BP Україна". На їхню думку, цей показник більше залежить від обсягу виробництва бензину та дизпалива на Лисичанському нафтопереробному заводі, який належить ТНК-BP. "Пальне, яке випускається ТНК, продаватимуть інші компанії", - сказав один з торговців.

На думку експертів, плани "ТНК-BP Україна" пов'язані з конкуренцією, яка посилюється серед мереж АЗС. "Зараз вона переходить в іншу площину - від якості продукту до якості сервісу", - зазначає прес-секретар компанії "Галнафтогаз" Олесь Пограничний. "Бренд компанії ("ТНК".- авт.) був ослаблений тим, що частина заправок допускала порушення технології, не мала необхідних сервісів. І зараз ТНК-BP робить зусилля, щоб відновити його", - вважає виконавчий директор консалтингової компанії UPECO Сергій Куюн. Експерти відзначають, що "ТНК-BP Україна" залишилася єдиною великою компанією, роздрібна мережа якої сформована в основному з заправок компаній-партнерів. "Практично всі великі компанії проходили через роботу за договорами франчайзингу. А потім був перехід до мереж з власних АЗС", - говорить директор консалтингової компанії "НТЦ "Психея" Сергій Сапегін.

Поділитись