ua ru en

Паливна експертиза: де безпечно заправитися А-95

24.06.2019

«Токсична» нафта в трубопроводі «Дружба» і російське ембарго на поставку нафти і нафтопродуктів підняли ціни на українських АЗС. Раніше некондиційна «бодяга» з'являлася навіть на мережевих заправках саме за часів таких сплесків, помножених на початок посівної та період відпусток. А що відбувається зараз?

Рік від року автомобілі стають не тільки більшими, комфортнішими і дорожчими, але і складнішими, а отже – вимогливішими до класу паливно-мастильних матеріалів. Новий виток у моторобудуванні – «дауншифтинг» – довів цю вимогу до максимуму. Водночас в Україні можуть змінюватися президенти та уряди, закони та ДСТУ, але проблема з якістю палива така ж вічна, як і з якістю доріг. Навіть сьогодні частина імпортерів побоюються завозити дизельні моделі, пам'ятаючи про народний метод виробництва солярки з авіагасу і відпрацьованої моторної оливи. І нарватися на такий сурогат можна було навіть на мережевих заправках. За словами Леоніда Косянчука, генерального директора ТД Sun Oil, ще у 2015 році чверть паливного ринку становив фальсифікат. А як справи зараз?

Заради чистоти експерименту ми проінспектували всі «соціальні верстви» АЗС – від найдорожчих до «дискаунтерів» (відзначивши про себе, що на останніх пліч-о-пліч заправляються ВАЗ-2105 тисяча дев'ятсот іржавого року і Mercedes S500 W221). Цілеспрямовано уникали лише відвертих аутсайдерів паливних експертиз на кшталт АЗС «Народна», а також брендів-одноденок та інших noname-заправок, отоварюватися на яких – все одно що розпивати саморобну горілку. Якраз під час нашої інспекції на в'їзді в СТК «Чайка» згоріла одна з таких напівлегальних «бочок».

Більше читайте за посиланням: https://bit.ly/2IDZS6T