Українські АЗС обіцяють не підвищувати ціни до Нового року
14.12.2015

Українські АЗС обіцяють не підвищувати ціни до Нового року

Скачки валютного курсу змушують українських автолюбителів нервувати. За останній місяць долар подорожчав на 1 грн. (до 24 грн.), І, хоча зараз він знову почав відкочуватися, незрозуміло як довго втримається низхідна тенденція. Тож не дивно, що водії раз у раз чекають, коли ж наші АЗС почнуть переписувати цінники.

Ці побоювання не випадкові. Аналітики розсекретили формулу, якою керуються вітчизняні заправники: падіння гривні на 10 коп. в двотижневому вимірі (переробники закуповують нафтопродукти раз в два тижні) додає до вартості літра бензину А-95 приблизно 6 коп. «Приблизно така ж залежність зберігається і у випадку з дизельним пальним, розповів «Вістям» керівник спеціальних проектів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев.

Чому стоять ціни

Прислухаючись до «бензинової формули», пальне в Україні за останній місяць мало додати в ціні не менше 60 коп./л. Але, за даними консалтингової групи А-95, за станом на 9 грудня ціни на київських заправках не тільки не зросли, а навіть трохи знизилися. Бензин А-95 за останній місяць подешевшав на 14 копійок (до 19, 53 грн./л), дизельне паливо на 20 (до 17,08 грн./л).

Геннадій Рябцев пояснює це тим, що на ринку зараз встановився крихкий баланс між факторами, які підвищують і знижують. «До факторів, що підвищують, можна віднести девальвацію гривні і збільшення тарифів на з/д перевезення на 15%. До знижуючих здешевлення нафти і продуктів її переробки на світовому ринку і невисокий попит на пальне в Україні», зазначив він.

Керівник департаменту маркетингу мережі АЗК «ОККО» Василь Дмитрів розповів «Вістям», що, якби світові ціни на нафтопродукти (котирування platt's) не змінювалися, з урахуванням подорожчання долара на 1 грн. ціни на бензин однозначно довелося б піднімати. «Їх вдається утримувати за рахунок істотного падіння цін на нафту і, як наслідок, котирувань platt's на нафтопродукти», уточнив він.

Станом на 9 грудня, нафта марки Brent коштувала $40,26/барель, тоді як, наприклад, на 27 листопада $44,87/барель, а на початку листопада $48.

Повний бак

Фактором ризику для наших імпортерів є дефіцит валюти: Нацбанк кілька разів обмежував вихід великих покупців на міжбанк. Теоретично це може призвести або до того, що компанії будуть закуповувати долар на чорному ринку за завищеним курсом, або зменшать поставки нафтопродуктів, що загрожує дефіцитом пального.

Втім, Василь Дмитрів запевняє, що проблем з поставками нафтопродуктів зараз немає, як, втім, і з покупкою валюти. «У «ОККО» прямі контракти з європейськими заводами-виробниками пального, тому Нацбанк не має до нас зауважень», пояснив він.

За словами Геннадія Рябцева, компанії, які змушені купувати валюту на чорному ринку, вже давно заклали курсову різницю у вартість пального. «На наступному тижні основні трейдери будуть виробляти великі закупівлі нафтопродуктів. Так що протягом найближчого місяця ціни на паливо на українських АЗС залишатимуться стабільними», прогнозує він.


business.vesti

Поділитись