"Благаю, пристебнись": як мережа АЗК "ОККО" бореться зі смертністю на дорогах
04.07.2019

"Благаю, пристебнись": як мережа АЗК "ОККО" бореться зі смертністю на дорогах

Мережа АЗК ОККО щорічно, починаючи з 2014 року, проводить акції масштабного соціального проекту, метою якого є зміна ситуації з безпекою на українських дорогах. Тільки в минулому році на дорогах України травмувалося понад 30 тисяч і загинуло 3350 чоловік.

Це одні з найвищих показників в Європі. Ситуацію можна змінити на краще, якщо змінити поведінку учасників дорожнього руху, спонукати їх відповідально ставитися до власної безпеки і безпеки інших, впевнені ініціатори проекту. У компанії розуміють, що поставили перед собою складне завдання — змінити ментальність, і тому придумують і реалізовують незвичайні формати, використовують сучасні інструменти.

"Благаю, живи! Безпека на дорозі"

На першому етапі, який стартував наприкінці 2014 року, ОККО спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) сконцентрували увагу на роботі з людьми, що живуть в населених пунктах, розташованих вздовж міжнародної автомобільної траси М-05 (Київ — Одеса), що входить в трійку найнебезпечніших в країні за кількістю ДТП. Проводили інтерактивні заняття для дітей в сільських школах: як правильно переходити дорогу, як себе вести в темний час доби. Почали діалог з представниками місцевої влади, ЗМІ, відділів освіти, ДАІ, організувавши круглі столи. Дітям і вчителям подарували набори (світловідбиваючі жилети, браслети, брелоки, наклейки на одяг).

"Благаю, Пристебнись!"

Завданням проекту "Благаю, пристебнись!", що стартував пізніше, стало просування використання ременів безпеки і дитячих автокрісел. Адже, наприклад, не всі знають, що в 70% ДТП ремінь безпеки рятує життя водієві та пасажирам. У той же час менше 15% водіїв в Україні регулярно використовують ремені безпеки. Це одна з причин того, що смертність в ДТП в Україні до сих пір в 3-4 рази вище, ніж в більшості країн Європи.

Компанія спільно з ГО Traffic Challenge провела 12 тренінгів на тему безпечних подорожей в автомобілі з дітьми. Придумали і такий нетрадиційний хід — акцію "Здай заглушку — обери життя". Серед тих, хто взяв у ній участь, розіграли 1600 л палива. В результаті компанія зібрала 1079 заглушок для ременів безпеки. Серед них були навіть заглушки у вигляді ікон, згадує ОККО.

По закінченню акції мережа вирішила не просто утилізувати заглушки, як планувалося спочатку, а створити арт-об'єкт — автомобільне крісло в натуральну величину з цих самих заглушок і відправити його в турне по великих містах України як нагадування всім нам, що це крісло врятувало життя 1079 українцям . Арт-об'єкт вже побачили відвідувачі сервісних центрів МВС в Києві, Львові, Дніпрі, в травні цього року крісло вирушило до Одеси, а влітку його встановлять в Харкові.

"Благаю, не відволікайся!"

У лютому-березні 2019 року розпочався новий етап програми. На цей раз компанія працювала з проблемою використання смартфонів і інших гаджетів водієм за кермом і пішоходами під час переходу дороги. Щоб зацікавити і залучити якомога більше людей, запустили на своїх АЗК по великих містах України спеціальний VR-тест, який наочно показував, до яких негативних наслідків можуть привести зйомки Сторіс за кермом, серфінг в інтернеті, листування в чатах.

Сценарій ролика дозволяв глядачам самостійно впливати на розвиток подій і фінал. В результаті VR-тест пройшли гості 30 АЗК мережі в Києві, Львові, Харкові, Дніпрі, Одесі та на автодорозі Одеса — Київ, а також в сервісних центрах МВС, які стали партнерами кампанії.


* Оригінал статті дивіться тут: https://bit.ly/2XxMohb


Поділитись